Kindle Paperwhite i przefarbowany Kindle Classic

czyli o czytnikach zaprezentowanych na konferencji Amazonu z 6 września 2012 r.

[more]

Nowy Kindle za $89

Zacznę od prostszego modelu - następcy Kindle Classic. Od poprzednika różni się trzema elementami:

  • nazwą (po prostu: Kindle)
  • kolorem obudowy (Classic był grafitowy, a jego następca jest czarny)
  • ceną (Kindle Classic bez reklam - 109 $, nowy Kindle - 89 $, z reklamami - 69 $)

Kindle Paperwhite zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami cechuje się dotykowym ekranem eInk o rozdzielczości 1024 x 768  z wbudowanym podświetleniem oraz nieco lepszym kontrastem. Ekran oparty na podczerwieni znany z Kindle Touch zastąpiono ekranem pojemnościowym. Interesującą nowością jest czytaniomierz - informacja o tym, czasu pozostało nam do przeczytania ksiązki. W Kindle Paperwhite zrezygnowano z głośników Następca Kindle Touch dostępny jest w dwóch wariantach:

  • wifi ( $119 za wersję z reklamami,  $139 za wersję bez reklam)
  • wifi 3g ( $179 za wersję z reklamami,  $199 za wersję bez reklam)

Podobnie jak było po premierze Kindle Touch,  Kindle Paperwhite nie będzie dostępny w sprzedaży międzynarodowej. Co bardziej skorzy do ryzyka mogą próbować zamawiać na allegro przez pośredników w Stanach Zjednoczonych. Za kilka miesięcy Kindle Paperwhite powinien trafić do sprzedaży międzynarodowej w amazon.com.

Pozytywnym zjawiskiem jest spadek ceny najprostszego czytnika Amazonu, dostępnego już w sprzedaży międzynarodowej, w tym także dla zamawiających z Polski. Łączny koszt zamówienia najprostszego Kindle  (cena czytnika, VAT, opłaty celne) wyniesie dla użytkownika z Polski $135,28.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz