[more]
Zacznę od prostszego modelu - następcy Kindle Classic. Od poprzednika różni się trzema elementami:
- nazwą (po prostu: Kindle)
- kolorem obudowy (Classic był grafitowy, a jego następca jest czarny)
- ceną (Kindle Classic bez reklam - 109 $, nowy Kindle - 89 $, z reklamami - 69 $)
Kindle Paperwhite zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami cechuje się dotykowym ekranem eInk o rozdzielczości 1024 x 768 z wbudowanym podświetleniem oraz nieco lepszym kontrastem. Ekran oparty na podczerwieni znany z Kindle Touch zastąpiono ekranem pojemnościowym. Interesującą nowością jest czytaniomierz - informacja o tym, czasu pozostało nam do przeczytania ksiązki. W Kindle Paperwhite zrezygnowano z głośników Następca Kindle Touch dostępny jest w dwóch wariantach:
- wifi ( $119 za wersję z reklamami, $139 za wersję bez reklam)
- wifi 3g ( $179 za wersję z reklamami, $199 za wersję bez reklam)
Podobnie jak było po premierze Kindle Touch, Kindle Paperwhite nie będzie dostępny w sprzedaży międzynarodowej. Co bardziej skorzy do ryzyka mogą próbować zamawiać na allegro przez pośredników w Stanach Zjednoczonych. Za kilka miesięcy Kindle Paperwhite powinien trafić do sprzedaży międzynarodowej w amazon.com.
Pozytywnym zjawiskiem jest spadek ceny najprostszego czytnika Amazonu, dostępnego już w sprzedaży międzynarodowej, w tym także dla zamawiających z Polski. Łączny koszt zamówienia najprostszego Kindle (cena czytnika, VAT, opłaty celne) wyniesie dla użytkownika z Polski $135,28.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz