W tym wpisie pokażę, jak zakończyć abonament na e-booki Empik Go i podzielę się miłą niespodzianką, jaka mnie spotkała po upływie ważności abonamentu.

Empik Go to usługa abonamentu na e-booki, audiobooki, lub jedno i drugie. Opiera się na automatycznym odnawianiu dostępu do cyfrowych książęk i pobieraniu płatności z karty do czasu aż nie wyłączymy abonamentu.
Z e-booków i audiobooków możemy korzystać na smartfonach i tabletach z systemem Android lub iOS, po zainstalowaniu aplikacji Empik Go. E-booki od listopada możemy przeczytać także na czytnikach InkBOOK.
Logicznie rozumując, opcja zakończenia abonamentu, powinna być w aplikacji Empik Go; jeśli nie w okrojonej wersji na czytniki InkBOOK, to przynajmniej w standardowym wydaniu na urządzenia mobilne.
Z ekranu głównego wybrałem kolejno Konto → Informacja o abonamentach [na lazurowym tle]

Wtedy na ekranie pojawi się poszukiwany przycisk anuluj abonament. Jednak zamiast anulować, przeniesie nas do panelu logowania na nasze konto na empik.com.

Koniec końców abonament możemy się anulować tylko z poziomu strony internetowej.

W tym celu z rozwijanego menu wybieramy Abonamenty Empik Go. W zakładce Empik Go znajdziemy informacje o aktywnych abonamentach, w tym terminie ważności.

Po kliknięciu w przycisk pojawi się pytanie: Czy na pewno chcesz anulować abonament [nazwa] za [kwota]?. Możemy wybrać TAK lub NIE.

Pod komunikatem jest ważna informacja, że w przypadku rezygnacji z abonamentu, można z niego korzystać z terminu jego ważności. Dlaczego to takie istotne? Jeśli decydujemy się na abonament z zamiarem korzystania tylko przez miesiąc, możemy go zaraz wyłączyć. Dostęp do e-booków powinniśmy zachować do końca terminu ważności abonamentu.


Co się dzieje potem? Abonament ma status NIEAKTYWNY. W aplikacji Empik Go na Androida zniknęły mi książki z biblioteki. Nie ma tam jużnic, ale… Tu mała niespodzianka. Mimo upływu terminu ważności abonamentu, mam zachowane zaznaczenia tekstu, a z ich poziomu mogę… otworzyć wcześniej czytaną książkę.
Dotyczy to tylko książki, którą czytałem w ostatnim okresie abonamentowym. W przypadku e-booków, z których korzystałem kilka miesięcy temu, próba przejścia z poziomu zaznaczeń kończy się komunikatem na dole ekranu: „Nie znaleziono aktywnej subskrypcji”.
Poza tym mam dostęp do ostatnio czytanej książki przez skrót w ekranie głównym aplikacji na Androida.
Jak wygląda sytuacja na InkBOOKu po upływie ważności abonamentu? Jeszcze lepiej. Na czytniku mam zachowany dostęp do pobranych pobranych książek.
Czy jest to jakiś bonus i celowe działanie? Uważam, że jest to raczej jakaś luka w oprogramowaniu usługi Empik Go, na którą raczej użytkownicy się nie skarżą.
Jeśli zamierzamy z abonamentu korzystać tylko przez miesiąc, to warto go zaraz po aktywowaniu anulować. Zachowamy wtedy dostęp do e-książek do końca terminu ważności i nie musimy się obawiać, że subskrypcja zostanie automatycznie przedłużona.
Aktualizacja: 12.11.2020
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz