Krótka historia powrotu do ustawień fabrycznych: Kindle Classic i inkBOOK Classic 2

Po czym poznać dobry czytnik i jak odróżnić jakość od "jakoś"?

Ostatnio mój Kindle Classic zaczął działać wolniej, tzn. zmiana stron w e-booku odbywała się normalnie, problem pojawiał się, gdy za pomocą przycisku „Home” próbowałem przejść do ekranu głównego, by wybrać inny e-book. Trwało to nawet ponad minutę.

Z czytnika regularnie korzystam od 5 lat i jakoś nie odczuwałem potrzeby zmiany na inny. Upadł mi parę razy, obudowę ma już sfatygowaną, plecki przebarwione, ale jeszcze działa. Czytnik był wypełniony po brzegi, gromadzony od lat książkami i ponad 1000 artykułów przesłanych przez mejla, Część plików usunąłem, ale mimo to czytnik w takich sytuacjach jak powrót do ekranu startowego reagował bardzo długo.

Wreszcie zdecydowałem się na powrót do ustawień fabrycznych. Skopiowałem zawartość za komputer. Z menu z poziomu ekranu głównego wybrałem Settings a potem z kolejnego menu – Reset to Factory Defaults. Po ponownym uruchomieniu. Skopiowałem z powrotem na Kindle część biblioteki.

Kindle Classic odzyskał wigor, a po skopiowaniu z powrotem części biblioteki zachowały się nawet notatki.

Pół roku temu kupiłem InkBOOK Classic 2. Po paru miesiącach i zaczął cierpieć na dziwną przypadłość po nawiązaniu połączenia Wi-Fi. Co jakiś czas wyskakiwało okno z komunikatem, że aplikacja News została zamknięta. Po paru miesiącach dopiero przyszło mi do głowy, by to zgłosić na suport InkBOOKa. Po podaniu wersji oprogramowania otrzymałem cenną radę, bym skorzystał z „powrotu do ustawień fabrycznych”.

Ostatecznie wykonałem reset czytnika InkBOOK Classic 2. W tym celu należy wejść w:

ustawienia → ustawienia zaawansowane → kopia i kasowanie danych → resetuj inkBOOKa;

Czytnik zrestartował się, uruchomił ponownie, potem po nawiązaniu połączenia Wi-fi pobrał aktualizację i ponownie się zrestartował

Zniknęły wcześniej zainstalowane aplikacje i ustawienia. Książki pozostały, Ku memu miłemu zaskoczeniu zachowały się książki i notatki. Przestał się też pojawiać idiotyczny komunikat o aplikacji News.

Niemiłym zaskoczeniem, był fakt, że nie mogłem zalogować się do na konto inkbook (dawniej midia).

Fabryczny reset, z jednej strony pomógł, z drugiej za szkodził.

Stabilność i przewidywalność działania to moim zdaniem najważniejsze cechy czytnika. Informacji o nich nie znajdziemy w specyfikacjach technicznych, a w jedynie w relacjach użytkowników.

Morał tej historii jest taki, że jakość czytnika można ocenić po tym, po jakim czasie do normalnego działania stanie się konieczne skorzystanie z powrotu do ustawień fabrycznych.

Kindle Classic można nadal kupić na:

aliiexpress za ok. 200 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz